Arbeidsmarktonderzoek voor Zuyd Hogeschool

Zuyd Hogeschool onderzoekt de mogelijkheid om Ad Tourism & Event Management als bekostigde opleiding aan te bieden. Voor de benodigde macodoelmatigheidsaanvraag bij de Commissie Doelmatigheid Hoger Onderwijs (CDHO), heeft de instelling een arbeidsmarktonderzoek laten uitvoeren in samenwerking met Lexnova.

Uitvoer van het arbeidsmarktonderzoek

Het doel van het onderzoek was om het arbeidsmarktpotentieel van de Ad Tourism & Event Management in kaart te brengen vanuit het perspectief van werkgevers. De onderzoeksvragen richtten zich onder andere op:

  • De mening van werkgevers over de opleiding.
  • Welke vaardigheden en onderwerpen niet mogen ontbreken in het curriculum.
  • De concurrentiepositie van de opleiding ten opzichte van andere onderwijsprogramma’s.
  • De concrete behoefte van werkgevers aan gediplomeerden, zowel voor nieuwe functies als voor op- of bijscholing van bestaand personeel.

Lexnova ontwierp en implementeerde een systematische benadering voor dataverzameling, waarbij gebruik werd gemaakt van een online enquête die tussen juli en september 2024 is uitgevoerd. De doelgroep bestond uit leidinggevenden en HR-verantwoordelijken van organisaties met minimaal vijf medewerkers.

De resultaten van het onderzoek bieden belangrijke inzichten in arbeidsmarkttrends en specifieke vereisten waaraan de opleiding moet voldoen.

Meer weten?

Wilt u meer weten over reputatieonderzoek of wilt u direct een offerte aanvragen? Neem gerust contact op met onze collega Gert Blekkenhorst en laat u overtuigen van onze meerwaarde.

U kunt ons ook bereiken via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 050 – 82 00 461 (kantoor Groningen) of 030 – 20 74 269 (kantoor Utrecht).

Heeft u hulp nodig?