Onderzoek naar marktpotentieel Ad Online Contentcreator voor Hanzehogeschool Groningen

Hanzehogeschool Groningen onderzoekt de mogelijkheid om de Ad Online Contentcreator toe te voegen aan haar opleidingsportfolio. Deze hbo-opleiding richt zich op de snelgroeiende behoefte aan professionals op het gebied van online contentcreatie. Voor de benodigde macrodoelmatigheidsaanvraag bij de Commissie Doelmatigheid Hoger Onderwijs (CDHO) heeft Lexnova in samenwerking met Hanzehogeschool Groningen uitgebreid onderzoek gedaan naar de recente arbeidsmarktontwikkelingen en prognoses. Dit is gedaan door middel van deskresearch.

Onderzoek naar marktpotentieel

Het doel van het onderzoek was het verkrijgen van inzicht in de arbeidsmarktbehoefte om het marktpotentieel van de Ad Online Contentcreator te bepalen. In lijn met de macrodoelmatigheidsregel van de CDHO zijn valide, navolgbare en relevante bronnen gebruikt, waaronder rapporten van gerenommeerde (onderzoeks-)instituten zoals de ROA, het UWV en DUO . Deze bronnen bieden een nationaal arbeidsmarktperspectief, dat cruciaal is voor de beleidsregel. Het onderzoek richtte zich op recente ontwikkelingen en prognoses binnen de arbeidsmarkt voor online contentcreatie. Hierbij is ook gekeken naar maatschappelijke trends en de impact van technologische innovaties, zoals de groei van kunstmatige intelligentie.

De resultaten van het onderzoek bieden inzicht in de belangrijkste trends en ontwikkelingen in de sector. Deze inzichten leveren concrete handvatten voor het vormgeven van de opleiding.

Meer weten?

Wilt u meer weten over macrodoelmatigheidsonderzoek, onze onderzoeksaanpak of wilt u direct een offerte aanvragen? Neem gerust contact op met onze collega Mick Willems en laat u overtuigen van onze meerwaarde.

U kunt ons ook bereiken via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 050 – 31 31 133 (kantoor Groningen) of 030 – 22 73 378 (kantoor Utrecht). 

Heeft u hulp nodig?