Reputatie Onderzoek Erasmus Universiteit Rotterdam 2024
Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) heeft in samenwerking met onderzoeksbureau Lexnova ook dit jaar een reputatieonderzoek laten uitvoeren. Dit onderzoek biedt waardevolle inzichten in hoe de organisatie wordt ervaren door studiekiezers, werkzoekenden, studenten en medewerkers. Deze inzichten helpen EUR om haar positionering en communicatie verder te versterken.
Reputatieonderzoek en opzet
Het onderzoek biedt een grondige en professionele analyse van de reputatie van EUR onder diverse doelgroepen. Het brengt verschillende fasen van de klantreis in kaart, zoals naamsbekendheid, imago, intentie tot keuze en loyaliteit. Op basis van specifieke criteria en prestatie-indicatoren geeft het een breed inzicht in hoe de reputatie zich ontwikkelt. De verzamelde data is zorgvuldig geanalyseerd en vergeleken met het voorgaande jaar, waardoor belangrijke trends en aandachtspunten zichtbaar worden.
Resultaten
Door dit reputatieonderzoek krijgt de EUR beter zicht op welke aspecten haar reputatie versterken of juist verbetering behoeven. Door haar reputatie systematisch te monitoren in samenwerking met Lexnova, kan EUR blijven werken aan haar positie als een inclusieve en vooruitstrevende universiteit. Het onderzoek vormt daarmee een stevige basis voor toekomstig beleid en strategie.
Meer weten?
Wilt u meer weten over reputatieonderzoek of wilt u direct een offerte aanvragen? Neem gerust contact op met Robbert Klein Koerkamp en laat u overtuigen van onze meerwaarde.
U kunt ons ook bereiken via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 050 – 31 31 133 (kantoor Groningen) of 030 – 22 73 378 (kantoor Utrecht).
Meer voorbeelden
Hieronder vindt u nog meer voorbeeldprojecten.

Medewerkersonderzoek op maat voor Dienst Uitvoering Onderwijs
Macrodoelmatigheidstraject voor master

Inzicht in klantbehoeften voor Noordhoff Uitgevers
