Spiegel gesprekken
Een spiegel gesprek is een groepsgesprek dat wordt gevoerd onder leiding van onze ervaren gespreksleider. Zo’n 6 tot 12 deelnemers zitten tijdens spiegel gesprekken aan een grote tafel of in een kring en delen hun ervaringen over vooraf vastgestelde thema’s. Zij zitten als het ware in de ‘eerste kring’. Stakeholders zitten in een ’tweede kring’ om de eerste kring heen en mogen luisteren. De tweede kring mag tijdens het spiegel gesprek niet deelnemen aan het gesprek. Aan het einde kunnen zij wel vragen beantwoorden.
De kracht van spiegel gesprekken schuilt in de directe confrontatie tussen deelnemers en stakeholders. Echter is zo’n gesprek niet bedoeld om de eerste en tweede kring met elkaar te laten discussiëren of om iemand zijn of haar gelijk te laten halen. Een spiegel gesprek geeft organisaties feedback en informatie over de bejegening, communicatie en de dienstverlening. Dit resulteert in aanbevelingen voor verbeteracties, geformuleerd vanuit het perspectief van de doelgroep. Vaak levert het inspiratie op en komen volop concrete en relatief eenvoudig te implementeren verbeteracties naar boven tijdens deze sessies. Deze spiegel gesprekken worden begeleid door onze ervaren gespreksleiders.
Kunnen wij u van dienst zijn?
Wilt u meer weten over onze methoden, onze aanpak of wilt u direct een offerte aanvragen? Neem gerust contact op met onze collega Mick Willems en laat u overtuigen van onze meerwaarde.
U kunt ons ook bereiken via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 050 – 31 31 133 (kantoor Groningen) of 030 – 22 73 378 (kantoor Utrecht).